• Inkl. moms
  • Exkl. moms

Allmänna försäljningsvillkor för konsument (B2C)

Gäller för privatpersoner vid köp på www.kama.nu

FRI FRAKT VID KÖP ÖVER 1 900 KR*
* Undantaget flaksläde, frontskydd, flakinklädnad, rolltop, flaklock, flakkåpor, sidorör, frontrör (lastbil), takboxar och takkorg. Kunder utanför Sverige tillkommer separat frakt.
Gäller ej registrerade återförsäljare hos KAMA. Köpvillkor för återförsäljare finner du här ”Allmänna försäljningsvillkor (Återförsäljare)”.

1. Allmänt

Dessa villkor gäller när du som konsument gör en beställning på www.kama.nu. Avtalet ingås mellan dig och KAMA Produkter AB (Org.nr: 556565-3390, adress: Förmansvägen 10 393 63 Kalmar). Villkoren gäller för beställningar som görs av konsumenter via vår webbplats i Sverige.

2. Beställning och bekräftelse

När du slutför ett köp får du en orderbekräftelse via e-post. Avtalet är bindande när du mottagit bekräftelsen. Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella fel i information och priser.

3. Priser och betalning

Samtliga priser på kama.nu anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Fraktkostnad tillkommer och visas innan du slutför köpet. Vi erbjuder säkra betalningsalternativ via vår samarbetspartner (t.ex. SVEA eller kort).

4. Leverans

Normalt skickas beställningar inom 1–3 arbetsdagar från att ordern bekräftats. Om leveransen försenas kontaktar vi dig. Du har då rätt att häva köpet utan kostnad om förseningen är väsentlig. Risken för produkten övergår till dig när du mottagit varan.

5. Ångerrätt

Som konsument har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan. För att nyttja ångerrätten ska du meddela oss via e-post till retur.rekl@kama.nu. Därefter har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera varan.

  • Du betalar själv returfrakten.
  • Produkten ska vara oanvänd och i säljbart skick med hel förpackning.
  • Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi mottagit och kontrollerat varan.

6. Undantag från ångerrätten

  • Specialtillverkade produkter eller varor som anpassats efter dina önskemål
  • Varor som monterats, använts eller saknar originalförpackning

7. Reklamation & garanti

Du har rätt att reklamera en felaktig produkt inom 3 år enligt konsumentköplagen. Felet ska anmälas till oss så snart som möjligt efter att du upptäckt det.

Vid godkänd reklamation står vi för returfrakt och ersätter dig med ny vara.

Kontakta oss via retur.rekl@kama.nu och bifoga bilder och ordernummer.

8. Returer

Vid godkänd retur (vid ångrat köp eller reklamation) skickar du varan till:

KAMA Produkter AB, [Förmansvägen 10 393 63 Kalmar]
Märk försändelsen med ordernummer.

9. Personuppgifter

Vi behandlar dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy och i enlighet med GDPR. Vi använder uppgifterna för att hantera din beställning och kontakta dig vid behov.

10. Tvist & lagval

Tvister löses i första hand i samförstånd. Om du inte är nöjd kan du vända dig till:

Svensk lag tillämpas på detta avtal.

Du är alltid välkommen att kontakta oss med dina frågor.

Följ oss på sociala medier